أنت هنا

  1. الممارسات التقويمية لمعلمي العلوم المميزة للمدارس ذات الأداء المرتفع والأداء المنخفض في الاختبارات الدولية.
  2. Modeling cognitive and affective predictors of science achievement of 8th grade Saudi students in TIMSS 2007
  3. Linking science teachers’ quality and student achievement in TIMSS Science: A comparison between Kingdom of Saudi Arabia and the Republic of Singapore
  4. Construct Validity of Self-Concept in TIMSS's SBQ: A Test of Separation and Conflation of Evaluative and Affective Dimensions of Self-Concept
  5. الممارسات التقويمية لدى معلمي الرياضيات للعينة السعودية ومعلمي الرياضيات للعينة الكورية الجنوبية في اختبار(Timss 2007) دراسة مقارنة 
  6. The Effects of Teachers’ Qualifications, Practices, and Perceptions on Student Achievement in TIMSS Mathematics: A Comparison of Two Countries
  7. Information and Communication Technology (ICT) Training and Use: A Cross-national Comparison Focusing on Saudi Arabia and the Gulf Cooperation Council (GCC) Countries in TIMSS2011
  8. Factorial, Convergent, and Discriminant Validity of TIMSS Math and Science Motivation Measures: A Comparison of Arab and Anglo-Saxon Countries
  9. تقويم محتوى مقررات العلوم المطورة بالمرحلة الابتدائية في المملكة العربية السعودية في ضوء متطلبات دراسة التوجهات الدولية للرياضيات والعلوم TIMSS,2011