الأبحاث
- الممارسات التقويمية لمعلمي العلوم المميزة للمدارس ذات الأداء المرتفع والأداء المنخفض في الاختبارات الدولية.
- Modeling cognitive and affective predictors of science achievement of 8th grade Saudi students in TIMSS 2007
- Linking science teachers’ quality and student achievement in TIMSS Science: A comparison between Kingdom of Saudi Arabia and the Republic of Singapore
- Construct Validity of Self-Concept in TIMSS's SBQ: A Test of Separation and Conflation of Evaluative and Affective Dimensions of Self-Concept
- الممارسات التقويمية لدى معلمي الرياضيات للعينة السعودية ومعلمي الرياضيات للعينة الكورية الجنوبية في اختبار(Timss 2007) دراسة مقارنة
- The Effects of Teachers’ Qualifications, Practices, and Perceptions on Student Achievement in TIMSS Mathematics: A Comparison of Two Countries
- Information and Communication Technology (ICT) Training and Use: A Cross-national Comparison Focusing on Saudi Arabia and the Gulf Cooperation Council (GCC) Countries in TIMSS2011
- Factorial, Convergent, and Discriminant Validity of TIMSS Math and Science Motivation Measures: A Comparison of Arab and Anglo-Saxon Countries
- تقويم محتوى مقررات العلوم المطورة بالمرحلة الابتدائية في المملكة العربية السعودية في ضوء متطلبات دراسة التوجهات الدولية للرياضيات والعلوم TIMSS,2011