Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
Skip to main content

مجموعة التقويم التطويري لتعليم العلوم والرياضيات

أبحاث المجموعة ( للمزيد حول البحث الرجاء الضغط على عنوان البحث )

  1. الممارسات التقويمية لمعلمي العلوم المميزة للمدارس ذات الأداء المرتفع والأداء المنخفض في الاختبارات الدولية.
  2. الممارسات التقويمية التكوينية والختامية لمعلمي الرياضيات في المرحلة المتوسطة
  3. معارف ومهارات معلمي العلوم والرياضيات بالمرحلة المتوسطة حول أساليب التقويم
  4. Test-taking skills of secondary students: the relationship with motivation, attitudes, anxiety and attitudes towards tests.
  5. Modeling cognitive and affective predictors of science achievement of 8th grade Saudi students in TIMSS 2007
  6. Mathematics and science achievements predicted by self-concept and subject value among 8th grade Saudi students: Invariance across gender.
  7. Linking science teachers’ quality and student achievement in TIMSS Science: A comparison between Kingdom of Saudi Arabia and the Republic of Singapore
  8. Construct Validity of Self-Concept in TIMSS's SBQ: A Test of Separation and Conflation of Evaluative and Affective Dimensions of Self-Concept
  9. الممارسات التقويمية لدى معلمي الرياضيات للعينة السعودية ومعلمي الرياضيات للعينة الكورية الجنوبية في اختبار(Timss 2007) دراسة مقارنة 
  10. The Effects of Teachers’ Qualifications, Practices, and Perceptions on Student Achievement in TIMSS Mathematics: A Comparison of Two Countries
  11. The Effect of KSA Teacher Assessment Practices on grade 8 Student Achievement in Science
  12. Information and Communication Technology (ICT) Training and Use: A Cross-national Comparison Focusing on Saudi Arabia and the Gulf Cooperation Council (GCC) Countries in TIMSS2011

 

Last updated on : January 12, 2023 2:34am