مجموعة التقويم التطويري لتعليم العلوم والرياضيات
أبحاث المجموعة ( للمزيد حول البحث الرجاء الضغط على عنوان البحث )
- الممارسات التقويمية لمعلمي العلوم المميزة للمدارس ذات الأداء المرتفع والأداء المنخفض في الاختبارات الدولية.
- الممارسات التقويمية التكوينية والختامية لمعلمي الرياضيات في المرحلة المتوسطة
- معارف ومهارات معلمي العلوم والرياضيات بالمرحلة المتوسطة حول أساليب التقويم
- Test-taking skills of secondary students: the relationship with motivation, attitudes, anxiety and attitudes towards tests.
- Modeling cognitive and affective predictors of science achievement of 8th grade Saudi students in TIMSS 2007
- Mathematics and science achievements predicted by self-concept and subject value among 8th grade Saudi students: Invariance across gender.
- Linking science teachers’ quality and student achievement in TIMSS Science: A comparison between Kingdom of Saudi Arabia and the Republic of Singapore
- Construct Validity of Self-Concept in TIMSS's SBQ: A Test of Separation and Conflation of Evaluative and Affective Dimensions of Self-Concept
- الممارسات التقويمية لدى معلمي الرياضيات للعينة السعودية ومعلمي الرياضيات للعينة الكورية الجنوبية في اختبار(Timss 2007) دراسة مقارنة
- The Effects of Teachers’ Qualifications, Practices, and Perceptions on Student Achievement in TIMSS Mathematics: A Comparison of Two Countries
- The Effect of KSA Teacher Assessment Practices on grade 8 Student Achievement in Science
- Information and Communication Technology (ICT) Training and Use: A Cross-national Comparison Focusing on Saudi Arabia and the Gulf Cooperation Council (GCC) Countries in TIMSS2011